ساماندهی ۱۲ محور دستفروشی در تهران | آغاز فعالیت بازارچه دستفروشان-راهبرد معاصر

ساماندهی ۱۲ محور دستفروشی در تهران | آغاز فعالیت بازارچه دستفروشان

معاون امور مناطق شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اجرای طرح ساماندهی دستفروشان چهارراه ولیعصر (عج)، گفت: این دستفروشان قرار است در بازارچه «سرمد» با ارائه غرفه‌های رایگان مشغول شوند و از شنبه این بازارچه افتتاح خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 29
کد خبر: ۲۵۵۸۰۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ یاسر نکوفال در حاشیه بازدید از روند اجرای ساماندهی دستفروشان چهارراه ولیعصر (عج) اظهار کرد: حسب دستور شهردار تهران مبنی بر ساماندهی دستفروشان محور‌های مهم پایتخت، اقدامات لازم برای ساماندهی دستفروشان چهارراه ولیعصر در منطقه ۱۱ تهران صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه زمینی حدود ۲۰۰۰ متر که متعلق به شهرداری منطقه ۱۱ است برای استقرار دستفروشان چهارراه ولیعصر در نظر گرفته شده است، ادامه داد: عملیات عمرانی در این زمین انجام شده و پس از خاکبرداری و تسطیح زمین و آسفالت آن، بازارچه سرمد احداث و ۱۲۰ غرفه برای دستفروشان در این بازارچه جانمایی شده است.

معاون امور مناطق شرکت ساماندهی صنایع مشاغل پایتخت در مورد تعداد ثبت نام کنندگان دستفروش محور ولیعصر (عج) برای جانمایی در بازارچه سرمد، گفت: طبق لیست اعلام شده از سوی شهرداری منطقه ۱۱ و شرکت شهربان، حدود ۱۲۰ دستفروش در این محدوده فعالیت می‌کردند که با احداث این بازارچه می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

نیکو فال با اشاره به ثبت نام‌های صورت گرفته از دستفروشان برای استقرار در غرفه‌های در نظر گرفته شده در بازارچه سرمد در نزدیکی چهارراه ولیعصر، افزود: افرادی که در لیست ثبت نام برای گرفتن غرفه هستند دارای اولویت بوده و این غرفه‌ها به صورت قرعه کشی طبق اولویت ثبت نام در اختیار دستفروشان متقاضی قرار می‌گیرد.

ادامه فعالیت بازارچه سرمد و فعالیت دستفروشان تا شب عید

وی با بیان اینکه ارائه خدمات به دستفروشان تا زمان توانمندسازی آنها که بتوانند روی پای خودشان بایستند و شغل مناسبی برایشان ایجاد شود، ادامه خواهد داشت، یادآور شد: غرفه‌های این بازارچه تا زمان فعالیت این بازارچه و حتی تا شب عید نیز ادامه داشته و در دسترس مردم و دستفروشان خواهد بود و حتی تا پس از عید نیز فعالیت دستفروشان در این محدوده ادامه دارد.

معاون امور مناطق شرکت ساماندهی صنایع مشاغل پایتخت در مورد تعداد ثبت نام دستفروشان برای استقرار در این محل، گفت: سال گذشته ۱۲۰ نفر دست فروش چهارراه‌ولیعصر برای ساماندهی اقدام به ثبت نام کردند و از آغاز طرح جدید ساماندهی دستفروشان چهارراه ولیعصر نیز ۷۰ نفر دیگر مجدداً برای فعالیت در این بازارچه ثبت نام خود را انجام دادند.

راه‌اندازی بازارچه سرمد برای دستفروشان چهارراه ولیعصر از ۱۰ شهریور

وی زمان شروع فعالیت دستفروشان چهارراه و خیابان ولیعصر در این بازارچه گفت: از ابتدای اجرای این طرح از ۱۷ روز گذشته تاکنون، امکان حضور دستفروش در بازارچه فراهم بوده، چرا که این بازارچه برای فعالیت دستفروشان آماده است و امکانات ایمنی و رفاهی بازارچه و همچنین سیستم خنک کننده و اطفای حریق آن نیز آماده شده است و آماده پذیرای دستفروشان در بازارچه هستیم که ان شاءالله از شنبه ۱۰ شهریور ماه نیز بازارچه را راه اندازی خواهیم کرد.

۱۲ محور پرتراکم دست فروشی در پایتخت ساماندهی شدند

به گفته نیکوفال به همت شهرداران مختلف مناطق و شرکت شهربان حریم بان شهرداری تهران تا امروز ۱۲ محور پرتراکم دستفروشی در پایتخت ساماندهی شده‌اند از جمله این محور‌های ساماندهی شده را بلورفروشان خیابان صابونیان شوش اعلام کرد و یادآور شد: ساماندهی این محور نیز با روش چهارراه ولیعصر (عج) صورت گرفته و برای دستفروشان بلورفروش خیابان شوش در ابتدا محلی برای جانمایی در نظر گرفته شده و سپس مراحل ساماندهی دستفروشان اجرا شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تأکید زاکانی شهردار تهران بر این نکته که با ساماندهی دستفروشان ارتزاق آنان نباید به خطر بیفتد، افزود: قطعا شهرداری تهران امروز فضای سلبی ندارد و اقدامات قضایی و درگیری در این زمینه با دستفروشان نخواهد داشت؛ چرا که در هر نقطه‌ای که برای ساماندهی دست فروشی ورود پیدا کرده‌ایم، قبل از شروع ساماندهی فضایی را برای دستفروشان در نظر گرفته‌ایم تا اقتصاد خانواده آنان به خطر نیفتد.


هماهنگی با وزارت اقتصاد برای ثبت نام دستفروشان تهران در درگاه ملی مجوز‌ها و دریافت شناسه


وی با بیان اینکه در این ۱۲ محور مشخص شده جهت ساماندهی دستفروشان در تهران بازاری همچون «بازار سرمد چهارراه ولیعصر» احداث شده است تا بتوانند کسب و کار بهتری داشته باشند، یادآور شد: دستفروشان تهران می‌توانند با هماهنگی وزارت اقتصاد در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت نام کنند و شناسه بگیرند.

به گفته معاون امور مناطق شرکت ساماندهی مشاغل صنایع و مشاغل تهران، در محور‌های تهرانسر، بلوار ایران خودرو در منطقه ۲۱، محور تجریش، خیابان شوش، چهارراه و خیابان ولیعصر و همچنین خیابان زهدی در منطقه ۴ عملیات ساماندهی دستفروشان آغاز شده است که در این ساماندهی‌ها تنها مسئله مد نظر شهرداری این است که اقتصاد دستفروشان به خطر نیفتد و در ادامه نیز محور‌هایی که دستفروشان حضور پیدا می‌کردند و محل تردد مردم دچار اختلال می‌شد، آزادسازی شود تا پیاده رو‌ها نظم بیشتری بگیرد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار